Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Επίσημα τεχνικά στοιχεία των BMW M3 & M4



Μόλις εχθές είχαν διαρρεύσει αρκετά τεχνικά χαρακτηριστικά για τις νέες BMW M3 και Μ4, ενώ σήμερα έχουμε τα επίσημα στοιχεία από τη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία.
Με την παραγωγή των νέων BMW M3 sedan και της ολοκαίνουργιας BMW M4 Coupe να πλησιάζει, μια πληθώρα τεχνικών στοιχείων είδαν το φως της δημοσιότητας, σχετικά με τα δύο ισχυρά μοντέλα, τα οποία μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, μηχανολογικά εξαρτήματα και το ίδιο υλικό κατασκευής.

Σίγουρα, το πρώτο σημαντικό στοιχείο των νέων μοντέλων είναι ότι άφησαν πίσω τους τον 4λιτρο V8 κινητήρα των 420 ίππων και τη θέση του πήρε ο 3λιτρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος 6κύλινδρος κινητήρας, ο οποίος αποδίδει ακριβώς 430 ίππους και 500 Nm ροπής, όπως είχαμε αναφέρει και στο χθεσινό μας άρθρο. Ωστόσο, προς το παρόν, η γερμανική φίρμα δεν ανακοίνωσε τους χρόνους που χρειάζεται για τις επιταχύνσεις.

Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποτελεί τον μικρότερο κινητήρα, μαζί με αυτόν της δεύτερη γενιά (Ε36), που χρησιμοποιούσε ένα 3λτ. ατμοσφαιρικό μοτέρ, ενώ η πρώτη γενιά της Μ3 (Ε30) είχε χρησιμοποιηθεί ένας 2,3 λτ. Επίσης, είναι ο πρώτος υπερτροφοδοτούμενος και –ταυτόχρονα- ο ισχυρότερος από όλες τις γενιές. Σύμφωνα με τη BMW, το νέο μοτέρ μπορεί να φτάσει τις 7.500 σ.α.λ., προσφέροντας «25% παραπάνω αποδοτικότητα σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, καθώς πληροί τις προδιαγραφές Euro 6».

Επιπλέον, οι νέες Μ3 και Μ4 θα διαθέτουν στη στάνταρ έκδοση το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό θα υπάρχει το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Μ (Double Clutch) για περισσότερο… παιχνίδι.

Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν οι νέες Μ3 και Μ4 είναι η αισθητή μείωση του συνολικού βάρους, αφού με τον μικρότερο κινητήρα, την αναβαθμισμένη μετάδοση και όλα τα εξαρτήματα του μηχανικού συνόλου το βάρος του μειώθηκε κατά 12 κιλά. Επίσης, οι νέοι τροχοί και οι άξονες είναι κατά 5 κιλά ελαφρύτεροι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι να φτάσει η νέα Μ4 κάτω από 1.500 κιλά, με το… αδυνάτισμα να υπολογίζεται περίπου στα 80 κιλά.

Για πρώτη φορά η M3 sedan προσφέρεται και με ειδικό ενισχυμένο κράμα πλαστικού-ανθρακονήματος (CFRP), το οποίο χρησιμοποιούνταν μόνο στο coupe μοντέλο.

Τέλος, οι BMW M3 & M4 διαθέτουν και το γνώριμο ηλεκτρονικό διαφορικό, ονόματι Active M, ενώ υπάρχουν 3 διαφορετικές ρυθμίσεις για τη χαρτογράφηση του «εγκεφάλου», οι οποίες είναι οι COMFORT, SPORT και SPORT+. Επίσης, προαιρετικά διατίθεται κι η ανάρτηση Adaptive M, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει την άνεση, αναλόγως το τερέν… που ταξιδεύει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου